چگونه می توانیم طول عمر کنسول بازی خود را بیشتر کنیم؟

1

احتمالاً شما نیز موافق هستید که استفاده صحیح از کنسول بازی می تواند طول عمر دستگاه را افزایش داده و از خراب شدن دستگاه جلوگیری کند. اهمیت نگهداری از کنسول بازی و همچنین افزایش طول عمر آن، زمانی بیشتر می شود که شاهد باشیم بازی های زیادی وارد بازار شده و گیمرها مجبور باشند بصورت فشرده و طولانی مدت بازی کنند. در ادامه قصد داریم نکاتی را یادآور شویم که با رعایت هر کدام از آن ها می توانید به طول عمر بیشتر دستگاه خود کمک کنید.

  1. کنسول بازی خود را در جای مناسب و با تهویه مطلوب قرار دهید. بهترین مکان نگهداری، با حدود ۲۰ سانتی متر فاصله از طرفین دستگاه می باشد که برای خنک کنندگی فن و سی پی یو فشار کمتری وارد شود (از قرار دادن کنسول بازی در جاهای گرم و بدون چرخش هوا جداً خودداری کنید).
  2. اگر از برخی بازی ها به طور مرتب و برای طولانی مدت استفاده می کنید، بهتر است برای آن که هم درایو دستگاه صدمه کمتری ببیند، هم گرمای کمتری تولید شده و هم طول عمر لنز درایو دستگاه به طور چشمگیری افزایش پیدا کند، بازی را بر روی هاردِ کنسول بازی خود نصب کنید.
  3. دیسک هایی که دارای ترک، خش های عمیق و یا اعوجاج سطح می باشند، می توانند به راحتی باعث آسیب دیدن لنز و در برخی موارد باعث شکستن دیسک در داخل محفظه درایو شوند. از این رو توصیه می شود به هیچ عنوان از دیسک های دارای خش عمیق استفاده نکنید. همچنین دیسک های کثیف را ابتدا با استفاده از یک پارچه ابریشمی نرم و لطیف پاک کرده و سپس در داخل درایو کنسول بازی قرار دهید.
  4. معمولاً بهتر است برای تهویه بهتر، کنسول بازی را در حالت عمودی قرار دهید. البته اگر با استفاده از دیسک های نوری و به صورت مستقیم بازی می کنید، کنسول بازی خود را در حالت افقی قرار دهید.

2

  1. قطعات در کنسول های بازی ایکس باکس وان و پی اس فور به صورت سطحی بر روی برد قرار گرفته اند و نسبت به ضربه حساس می باشند. کوچکترین ضربه به دستگاه ممکن است منجر به جدا شدن قطعه از روی برد شده و یا حافظه را بسوزاند. در صورت از دست دادن حافظه، هم متحمل هزینه خرید کارت حافظه می شوید و هم بازی های در حافظه را از دست خواهید داد.
  2. سعی کنید هر شش ماه یکبار، کنسول بازی خود را تمیز کنید. البته سعی نکنید که با فشار هوا خاک های این منافذ را پاک کنید، چراکه این موضوع باعث می شود که خاک به داخل دستگاه رفته و مشکل دیگری را بوجود آورد. توصیه می کنیم برای بیرون کشیدن خاک از منافذ کنسول بازی از هواکش های کوچک دستی استفاده کنید.
  3. استفاده نکردن از محافظ در هنگام نوسانات برق، یکی از بزرگ ترین علل خرابی دستگاه های الکترونیکی است. از این رو توصیه می کنیم از ارتباط کابل برق به طور مستقیم با منیع جدا خودداری کنید.
  4. درصورتی که شبکه برق دارای مشکل نوسان است (اضافه و یا کاهش ولتاژ دارد)، سعی کنید از ادامه بازی خود منصرف شده و کنسول بازی را خاموش کنید. با توجه به بالا بودن قیمت کنسول بازی ، خرید دستگاه جدید برایتان هزینه بر خواهد بود.
  5. از باتری های شارژی استاندارد و اورجینال با سطح ولتاژ و جریان مناسب برای دسته بازی های خود استفاده کنید. توصیه می شود تحت هیچ عنوان از باتری های قابل شارژ غیراستاندارد با سطح ولتاژ نامناسب استفاده نکنید.
  6. کنسول خود را بر روی قالی، سطوح پشمی و پرزدار قرار ندهید. ذرات و پرزهای موجود بر روی سطوح، ممکن است به هوا برخاسته و مبدل ها و خروجی های حرارتی کنسول ها را مسدود نمایند. از این رو توصیه می کنیم حتماً دستگاه خود را به وسیله چند پایه، با کمی ارتفاع نسبت به سطح قرار دهید.

3

  1. درصورتی که بر روی کنسول بازی PS4 و یا کنسول بازی Xbox one خود آب، چایی و یا هر چیز مرطوب دیگری ریخت، از روشن کردن دستگاه تا حداقل دو ساعت جداً بپرهیزید.
  2. زمانی که دستگاه متصل به برق و روشن است، حدالامکان کابل HDMI را از کنسول جدا نکنید، چرا که ممکن است باعث سوختن IC تصویر شود. از آنجا که سوکت ها به صورت انبوه تولید می شوند، کیفیت سوکت های بکار رفته در کنسول ها در سطح پایین تری قرار دارد و باعث می شود که دستگاه زودتر مستهلک شود. از این رو توصیه می شود که کابل HDMI را به طور مکرر جابجا نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *