گیم پس (Game Pass) چیست؟

گیم پس چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که گیم پس التیمیت در واقع یک سرویس اشتراکی باز آنلاین است. این سرویس به کاربران خود اجازه می‌دهد تا علاوه‌بر تجربه بازی‌هاى نوستالژیک، تجربه بازی‌های جدید را نیز داشته باشند.

اگر شما جزء گیمرهایی هستید که زمان زیادی از اوقات فراغت خود را صرف بازى‌های کامپیوتری از جمله سیستم فورزا هورایزن 4 می‌کنید گیم پس التیمیت بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این سرویس امکان دسترسی به بیش از 200 بازی را برای شما محیا می‌کند تا تجربه‌ شگفتی را با خرید و اشتراک آن کشف کنید.

می‌توان گفت این سرویس از کلیدهای طلایی موفقیت مایکروسافت در این چند سال اخیر بوده است و حتی علاوه بر اینکه گیم پس روی پلتفرم‌های خانگی نصب می‌شود این قابلیت را نیز دارد تا از این سرویس بر روی ویندوز هم استفاده بکنید. گیم پس ویندوز البته تفاوت‌هایی هم با این سرویس روی کنسول‌هاى خانگی دارد که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

گیم پس چیست

این سرویس در اصل براى کنسول  ایکس باکس و همچنین پى سى طراحی شده که به شما این اجازه را می‌دهد تا به صورت نامحدود و به کمک اشتراکی که خریده‌اید بتوانید از بازی‌های آنلاین روی این سرویس لذت کافی را ببرید. تاریخ نه چندان طولانی گیم‌پس این نکته را خاطر نشان می‌سازد که این سرویس در واقع نخستین بار در سال 2017 برای کنسول ایکس باکس وان و دو سال بعد یعنی در سال 2019 برای پى سى شروع به فعالیت کرد.

حالا که چندی از عمر این سرویس اشتراکی گیم‌پس گذشته است اگر نگاهی دوباره به آن اندازیم می‌بینیم که تعداد بازی‌های مختلفی که در دسترس کاربران قرار می‌گیرد بیشتر از 100 عنوان رسیده است. همین افزایش تعداد بازی‌ها در گیم پس و افزایش آن‌ها با مرور زمان باعث جذابیت بیشتر از پیش گیم پس شده است و با وجود گیم پس ویندوز این محبوبیت بین کاربران دوچندان گشته. هم اکنون سه نوع ویژه از این سرویس در دسترس عموم قرار گرفته که به قرار زیر است:

  1. دسترسى به مجموعه‌اى در حال فزونی بالغ بر 100 بازى کامپیوتری.
  2. ده درصد تخفیف براى کاربرانی که با خرید بازى‌هاى موجود در لایبرریتان آن‌ها را پلى مى‌کنند.
  3. بیست درصد تخفیف هم زمانى به کاربران تعلق می‌گیرد که با خرید محتواى اضافه بازى‌ها این سرویس را روی کنسول یا pc خود پلى مى‌کنند.

یک دسته هم امکانات اضافه براى این اشتراک وجود دارد که به عبارتند از:

حق اشتراک سرویس ایکس باکس لایو گولد که اضافه بر بازى کردن به شکل آنلاین، ماهیانه بازى‌هاى رایگانى را نیز در اختیار کابران خود قرار می‌دهد.

دسترسى زودتر از موعد تا تاریخ انتشار برخی از بازی‌های پرطرفدار به تعدادى از بازى‌ها مثل gears 5.

نکته: اگر هنگامیکه از حق اشتراک سرویس ایکس باکس لایو گلد برایتان باقی مانده است، برای خرید سرویس گیم پس نیز اقدام کنید، زمان باقی مانده از حق اشتراک سرویس ایکس باکس لایو گلد برایتان تبدیل به گیم پس آلتیمیت می‌شود. البته تبدیل از این رسویس حد و سقفی دارد که باید به طور ماکسیموم تا سقف 36 ماه این تبدیل رخ دهد.

چه عناوینی در گیم‌پس در دسترس قرار می‌گیرند؟

بازی‌های فعال در گیم پس به طور ماهیانه یا چند ماه یک بار تغییر می‌کنند اما مایکروسافت اعلام کرده که تمام بازی‌های ساخت استودیو‌های تحت نظر این شرکت مانند ماینکرفت، گیر 5، هورایزن و هالو در گیم پس در دسترس قرار دارند. به جز این بازی‌ها، برخی از عناوین مشهور و به اصطلاح AAA جدید و قدیمی نیز در گیم پس ارائه می‌شوند. بازی‌هایی همچون فیفا، تامب رایدر، رد دد ریدمپشن، نید فور اسپید، تام کلنسی، هل‌بلید، یاکوزا و جی‌تی‌ای وی سابقه حضور در گیم پس را داشتند و تعدادی از آن‌ها هنوز هم در گیم پس در دسترس قرار گرفته‌اند.

چند نوع سرویس گیم‌پس وجود دارد و قیمت آن‌ها چقدر است؟

سرویس‌های گیم پس در سه دسته ویژه کنسول، ویژه PC و اولتیمیت (قابل استفاده بر روی ایکس‌باکس و کامپیوتر) قابل خریداری هستند. همانطور که می‌توانید حدس بزنید، نسخه ویژه کنسول تنها برای استفاده بر روی ایکس‌باکس است، این سرویس 9.99 دلار قیمت دارد.

سرویس مخصوص PC نیز تنها بر روی ویندوز قابل استفاده است، این سرویس برای ماه اول یک دلار و از ماه دوم 9.99 دلار قیمت دارد. نکته مهم در خصوص این سرویس آن است که بازی‌های انحصاری کنسول حتی در صورتی که بر روی گیم پس قرار داشته باشند، در ویندوز قابل اجرا نیستند.

سرویس اولتیمیت شامل سه سرویس کنسول، PC و ایکس‌باکس لایو گلد می‌شود. یعنی با خرید این سرویس می‌توانید هم بر روی ویندوز و هم بر روی کنسول بازی کنید در عین حال به دلیل داشتن حساب مایکروسافت لایو گلد، می‌توانید بازی‌ها را به صورت آنلاین و چند نفره نیز انجام دهید، امکانی که در سرویس‌های ویژه PC و کنسول فراهم نیست. این سرویس نیز برای ماه اول یک دلار و برای تمدید آن 14.99 دلار قیمت دارد. نکته قابل تامل آن است که اکانت مایکروسافت لایو گلد به تنها 9.99 دلار قیمت داد.

آیا سرویس مایکروسافت گیم پس ارزش خرید دارد؟

دشواری‌های داشتن این سرویس‌ برای ایرانی‌ها را که کنار بگذاریم، می‌توان گفت که خرید گیم پس کاملا به صرفه است. در این سرویس بیش از 100 بازی مختلف قدیمی و جدید، از عناوین بزرگ و کوچک قرار دارد که می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند. همچنین تمام بازی‌های مهم و بزرگ مایکروسافت همواره در این سرویس قرار دارند و از روز عرضه می‌توانید آن‌ها را بازی کنید.

نسبت بازی‌های بزرگ در سرویس گیم‌پس راضی کننده است و همواره بیش از 10 یا 15 عنوان پرطرفدار به همراه بازی‌های چند نفره شرکت EA مانند فیفا، ان‌بی‌ای، ان‌اف‌ال و یو‌اف‌سی در گیم پس قابل بازی هستند.

از طرفی خرید بازی‌های بزرگ و مشهور حدود 30 تا 60 دلار قیمت دارد اما شما با پرداخت ماهی 14 دلار می‌توانید از تمامی این بازی‌ها به صورت آفلاین و آنلاین بهره‌مند شوید. در عین حال با خرید سرویس مایکروسافت گیم پس، شامل تخفیفات مایکروسافت برای خرید بازی‌ها نیز خواهید شد و می‌توانید با قیمت مناسب‌تر عناوین محبوب‌تان را تهیه کنید.

مایکروسافت گیم پس در ایران

گیم پس در اکثر کشورهای اروپایی، آمریکایی و آسیایی فعال است اما طبق انتظار، ایران به دلیل تحریم‌ها جزو کشورهایی نیست که سرویس گیم پس مایکروسافت در آن پشتیبانی شود. به همین دلیل برای خرید گیم پس باید از روش‌هایی مانند تغییر DNS استفاده کنید.

 

برای خرید گیم پس نمی‌توانید به صورت مستقیم اقدام کنید، میتوانید از فروشگاه ما که امکان خرید و فعال‌سازی گیم پس را به شما می‌دهد، استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *